Tamás Gáspár Miklós: Virrasztás hiába...

Kép - litera.hu

Gondolkodás - írásban!


Ha a kortárs szerzők között van olyan, akinek az arcképe legalább olyan sokakat vonz, mint akiket kiengesztelhetetlenül taszít, akkor TGM mindenképpen közéjük tartozik...

Azért ez az internet még nem teljesen képfüggő - a betűk szerepe még megvan kellőképpen. 

Ha átveszem a hivatalos Litera ajánlót - és miért ne: „Ami közeli, az létezik, ami távoli, az nem. Negyven év szakadatlan erdélyezés után a legelemibb tények se ismertek, mert senki nem figyel oda. Messze van. De már Soroksár is messze van. A szomszéd utca is messze van. A gyerek a szomszéd szobában is messze van.” 

Nekem tetszett, ezért is olvastam el végig... Na de, ahogy zárul! 

Az a kvintesszencia: „A keresztyénség, a fölvilágosodás (és igen, a szabadkőművesség, vávávávává), a szocializmus - amíg volt efféle - másképp gondolta. Már a távoli emlékét is nehéz fölidézni. Világbéke. Világforradalom. Világirodalom. Szunnyadjunk. A jeges árokparton, a meleg ágyban, a lélegeztetőgépen, kinek mi jut.” 

A két idézet közötti rész elolvasásához szerettem volna kedvet csinálni!
Repkó József


Bocs, de ez a hely az én világom! Itt azzal foglalkozom, ami engem is érdekel, vagy tetszik.
Amikor képet, vagy videót látsz a bejegyzéseimben - az nem véletlen - van funkciója...
Hirdetésre ott a Pepita Hirdető - MultiApro oldalam.

Újabb Régebbi