Fészbúk akadémia!
Egy rendkívül zagyva, szinte mindent összekeverő - ám rendkívül környezetvédőnek tetszelgő poszt alapján...Az egészen biztos, hogy a különböző járművek összességében nagyon komoly mennyiségű üzemanyagot égetnek el - ezzel együtt fogyasztanak oxigént és bocsájtanak ki szén-dioxidot...
Egy rendkívül zagyva, szinte mindent összekeverő - ám rendkívül környezetvédőnek tetszelgő poszt alapján...Az egészen biztos, hogy a különböző járművek összességében nagyon komoly mennyiségű üzemanyagot égetnek el - ezzel együtt fogyasztanak oxigént és bocsájtanak ki szén-dioxidot...
Igen ám, de a különböző járművek különböző üzemanyagot használnak fel - fogyasztásukat egy képletben, összehasonlítva egymással őket, az teljesen értelmetlen.
Még ha a számok - akár számszakilag - helyesek is, egy nem jelentéktelen dolog hiányzik!
Egységnyi nyers kőolajból mindig pontosan ugyan annyi - származási helytől függően 1-5 százalék eltéréssel - termékfajtát nyernek a finomítás során:
- propán-bután gázt
- benzint
- könnyű nyersolajat (diesel, kerozin)
- nehéz nyersolajat (pakura)
- bitument...
Nincs olyan, hogy vagy ezt, vagy csak azt... Erre alapul korunk olajra épülő gazdasága - sajnos!
Arról nem is beszélve, hogy a folyadékká hűtött földgázt (LNG) szállító tankhajókat az eredeti poszt készítője brutális olajfogyasztóként ideveszi, további bődület.
Az LNG tankerek pont úgy lettek kitalálva, hogy a szállított gázból nyerjék a haladáshoz szükséges energiát.
És nem robbanómotoros a hajtás, egyáltalán nem!
Mindegyikük gőzturbinás és a fejlesztett áram működtet fél tucat elektromotorral meghajtott hajócsavart. 👀